Case study TARR S.A.

Klient:
TARR S.A.
Zlecenie:
Film wizerunkowy
Data:
Czerwiec, 2015
Feature Image

Zadanie

Stworzyć film promocyjny pokazujący misję i dokonania Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego z okazji 20 rocznicy powstania Agencji. Niemniej film miał być uniwersalny, tzn. możliwy do pokazywania w przyszłości uczestnikom organizowanych w TARR konferencji, kontrahentom i innym osobom, którym TARR chciałaby pokazać najważniejsze obszary swojego działania.

Wyzwanie

Pokazać szeroką działalność agencji bez nadmiernego pokazywania samej Agencji.

Tzn. unikać biur, ludzi przy biurkach mimo że tak wygląda codzienna praca Agencji (działania organizacyjne, administracyjne, biurowe, które są niezwykle ważne, merytoryczne ale mało… hmm.. filmowe). Założenie było następujące: pokazać, co robi Agencja w głównych obszarach swojej działalności (Szkolenia dla przedsiębiorców, Dystrybucja unijnych środków, Udostępnianie infrastruktury) ale bez przegadania i bez pokazywania wyłącznie ludzi przy biurkach. Bo to mogłoby być nudne.

Project Image
Project Image

Rozwiązanie

Nasz pomysł opierał się na tym, by pokazać działalność Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego przez pryzmat jej „klientów” czyli przedsiębiorców.

Chcieliśmy oprzeć film na przedsiębiorcach, którym w rozwoju pomogła i pomaga Agencja. W trakcie rozmów z przedstawicielami TARR doszliśmy do wniosku, że to właśnie przedsiębiorcy są podmiotem działalności Agencji i to oni powinni stać się bohaterami filmu. Oczywiście…w trakcie 20 lat działania Agencji, przedsiębiorców, którzy skorzystali z wiedzy i pomocy Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, jest wielu. To liczba sięgająca kilku tysięcy firm. Niemożliwe byłoby więc pokazanie ich wszystkich w filmie.

Wybraliśmy kilka firm, których działalność jest atrakcyjna wizualnie. Po konsultacjach z Toruńską Agencją Rozwoju Regionalnego oraz samymi przedsiębiorcami, wybraliśmy: szkołę latania, firmę konserwującą zabytki, laboratorium kryminalistyczne, producenta nowoczesnych systemów zabezpieczeń sklepowych i fabrykę budynków. Na ich przykładzie pokazaliśmy 3 główne obszary działalności Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego (Szkolenia, Infrastruktura, Dofinansowanie).

Pojechaliśmy z kamerą do każdej z firm, porozmawialiśmy z przedsiębiorcami o tym, czym się zajmują i w jaki sposób ich firmy odniosły korzyść ze współpracy z TARR. Pokazaliśmy ich pracę - często były to sceny absolutnie wyjątkowe, jak np. badanie narzędzia zbrodni w laboratorium, odnawianie zabytkowych bezcennych rzeźb czy lot ultra lekkim samolotem. Dzięki temu film pokazuje Toruńską Agencję Rozwoju Regionalnego jako instytucję, która jest blisko ludzi wyjątkowych, którzy realizując swoje pasje jednocześnie są przedsiębiorczy, innowacyjni, dają miejsca pracy i rozwijają gospadrkę regionu.

W filmie wykorzystaliśmy różnorodne środki wizualne:

  • ujęcia lotnicze (Toruński Park Technologiczny i 3 największe miasta regionu)
  • timelapse’y (dynamiczne ujęcia poklatkowe)
  • grafika trackowana (czyli wpisana w rzeczywistość) do atrakcyjnego pokazania liczb i statystyk

W związku z tym, że narracja filmowa musiała pomieścić sporo wiadomości i wątków związanych z Agencją w filmie pojawia się też lektor, który uzupełnia wypowiedzi naszych rozmówców oraz informacje graficzne. Tekst lektorski, tzw. off, przeczytał i nagrał w profesjonalnym studiu dźwiękowym, Piotr - lektor znany z wielu radiowych reklam ogólnopolskich oraz z anteny TVN (m. in. z „Rozmów w toku”).

Project Image

Korzyść

Film został zaprezentowany i bardzo ciepło przyjęty podczas gali z okazji 20. rocznicy powstania Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego.

Agencja w nowoczesnej formie mogła przybliżyć ponad 200 uczestnikom jubileuszu swoją działalność i największe sukcesy. Film następnie był też pokazywany w lokalnej telewizji, obecnie jest często emitowany podczas eventów organizowanych przez Agencję. Dzięki temu wiadomości nt. Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego docierają do wielu odbiorców i - co najważniejsze - budują wizerunek Agencji jako najpoważniejszej w regionie instytucji wspierającej przedsiębiorczość.

Project Image
Project Image

Podobał ci się projekt?

Zobacz inne nasze filmy.

Chciałbyś zrealizować film dla swojej firmy?

Skontaktuj się z nami. Przedstawimy pomysły, porozmawiamy o kosztach.
Pic

Jak wykorzystać film do promocji firmy?

Przygotowaliśmy dla Ciebie i Twojej firmy darmowy poradnik „13 pomysłów na film promocyjny dla firmy". Ten ebook to rozbudowana lista pomysłów i konkretnych przykładów, w jaki sposób wideo może pomóc budować wizerunek firmy, przyciągać klientów i zwiększać sprzedaż. Prześlemy Ci egzemplarz tego wyjątkowego poradnika, podaj tylko adres email.